گام بعدی برای انتقال انرژی پاک چین

انتقال انرژی

گام بعدی برای انتقال انرژی پاک چین: استقرار ذخیره سازی صنعتی و تجاری

مفهوم ذخیره انرژی تجدیدپذیر در محیط روشن آسمان آبی تمیز. فتوولتاسی سیاه مدرن، سیستم ذخیره انرژی باتری مدولار و سیستم توربین بادی در پس زمینه. رندر سه بعدی

جفت کردن انرژی تجدیدپذیر توزیع شده با ذخیره سازی به عنوان یک راه حل مناسب برای گذار سبز ظاهر شده است.

تصویر: Getty Images/iStockphoto

کریستن پانرالی

رئیس، انرژی پاک و برق رسانی ، مجمع جهانی اقتصاد

ژانگ ژون

مدیر عامل، استراتژی و مشاوره ، Accenture

تاثیر ما

مجمع جهانی اقتصاد برای تسریع اقدامات در زمینه انتقال انرژی چه می کند؟
دستی که شیشه ای در کنار دریاچه گرفته است
نوآوری CROWDSOURCE
برای ارائه تأثیر در مقیاس، با پلتفرم دیجیتال جمع‌سپاری ما درگیر شوید
این مقاله بخشی از:نشست سالانه قهرمانان جدید
  • در چین، ذخیره‌سازی انرژی در سمت تولید و سمت شبکه غالب است و ۹۷ درصد از ظرفیت ذخیره‌سازی انرژی جدید مستقر در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد.
  • سال 2023 یک سال موفقیت آمیز برای ذخیره سازی انرژی صنعتی و تجاری در چین بود. پیش بینی ها رشد قابل توجهی را برای آینده نشان می دهد.
  • ابتکار نوسازی مصرف انرژی انجمن 3 رهبر را گرد هم می آورد تا بینش و استراتژی هایی را برای پیشبرد استقرار ذخیره انرژی در بخش های صنعتی چین ارائه دهند.

بخش صنعت نقش مهمی در دستیابی به اهداف تعیین شده در توافقنامه پاریس و استراتژی های کربن دوگانه چین ایفا می کند. با این حال، با توجه به مسائلی مانند عرضه متغیر و محدود کردن انرژی‌های تجدیدپذیر، با چالش‌های فزاینده‌ای در انتقال به انرژی پاک مواجه است. جفت کردن انرژی های تجدیدپذیر توزیع شده با ذخیره سازی به عنوان یک راه حل عملی ظاهر شده است که می تواند عرضه و تقاضا را متعادل کند و در عین حال کارایی مصرف انرژی را افزایش دهد.

بخش ذخیره‌سازی انرژی صنعتی در حال حاضر بر سر دوراهی قرار دارد و با چالش‌ها و فرصت‌های امیدوارکننده‌ای مواجه است. از یک طرف، پتانسیل بازار بسیار گسترده است، با تعداد فزاینده ای از کاربران صنعتی که اهمیت ذخیره سازی انرژی را درک کرده و تمایل فزاینده ای برای نصب سیستم های ذخیره سازی نشان می دهند. از سوی دیگر، شرکت‌های صنعتی با هزینه‌های بالای تهیه و استقرار سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی مانند تملک زمین، اتصال به شبکه و تامین مالی مواجه هستند.

تصویر: Sungrow، تحلیل Accenture

مجمع جهانی اقتصاد سه دیدگاه را در مورد پیشبرد استقرار ذخیره انرژی در بخش صنعت گرد هم آورده است.

ادغام بهتر منابع انرژی تجدیدپذیر

گائو جیفان، رئیس و مدیر اجرایی Trina Solar

تحت روندهای توسعه جدید، صنعت ذخیره سازی انرژی به کیفیت بالاتر و ارتقاء پیشرفته تر از همیشه نیاز دارد. Trina Solar به ایجاد مسیر توسعه با کیفیت بالا برای ذخیره انرژی خورشیدی با تمرکز بر پنج نیروی محرکه کلیدی اختصاص داده شده است: ایجاد برند، قابلیت تامین مالی، توسعه محصول، یکپارچه سازی سیستم، و تحویل و خدمات.

سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی صنعتی، با ارائه مزایایی مانند قابلیت اطمینان توان افزایش یافته، برای پل زدن تاسیسات برق خورشیدی خود توسعه‌یافته با شبکه عمومی بسیار مهم هستند و به راه‌حل‌های یکپارچه موثر و ایمن نیاز دارند.

Trina Solar یک راه حل جامع ذخیره انرژی را توسعه داده است، به عنوان مثال، در پروژه Yancheng Delong خود در جیانگ سو برای تحقق طراحی مدولار. این سیستم یک سیستم مدیریت انرژی (EMS) را ادغام می کند که سیستم تبدیل نیرو (PCS) و ماژول های باتری را نظارت کرده و با آن ارتباط برقرار می کند، که به طور قابل توجهی کارایی سیستم و کیفیت انرژی را افزایش می دهد.

این سیستم برق را در ساعات کم بار ذخیره می کند و در زمان اوج بار تخلیه می کند و از تفاوت قیمت ها برای کاهش هزینه های انرژی استفاده می کند. همچنین برق پشتیبان را در هنگام قطع یا تعمیر شبکه فراهم می کند و قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد و اختلالات را به حداقل می رساند. علاوه بر این، راه حل ذخیره انرژی مالک و اپراتور ذخیره سازی را قادر می سازد تا در خدمات جانبی شبکه شرکت کند، پایداری شبکه را افزایش داده و درآمد اضافی ایجاد کند. این سیستم از ادغام بهتر منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد و خورشید پشتیبانی می کند و ترکیب انرژی پاک تر و پایدارتر را ترویج می کند. از نظر مالی، Trina Solar بودجه کافی را تضمین می کند و با سرمایه گذاری مشترک با شرکا و امضای قراردادهای مدیریت انرژی، عملیات پایدار را برای پروژه های ذخیره انرژی خود تضمین می کند.

“تضمین منبع تغذیه پایدار”

یو یونگ، رئیس گروه HBIS

انتشار کربن بالا در صنعت فولاد ناشی از ساختار انرژی آن است. HBIS با استفاده از هیدروژن، الکتریسیته سبز و ذخیره انرژی، تلاش‌هایی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هدایت می‌کند. این استراتژی استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را افزایش می دهد و یک سیستم انرژی پاک و متنوع ایجاد می کند که به طور قابل توجهی به کاهش تغییرات آب و هوای جهانی و حفاظت از محیط زیست کمک می کند.

گروه HBIS به چالش های انتقال سبز و تقاضای برق سبز می پردازد. این صنعت فولاد در تجارت برق سبز پیشرو است و در میان ده صنعت برتر چین قرار دارد و هدف آن دستیابی به ظرفیت انرژی تجدیدپذیر 350 مگاوات تا سال 2025 است. برای افزایش استفاده از انرژی تجدیدپذیر، HBIS توسعه و کاربرد فناوری های ذخیره انرژی را تسریع می بخشد.

در بخش ذخیره انرژی، HBIS از منابع وانادیوم و تیتانیوم خود برای ایجاد یک خط تولید سالانه 300 مگاوات ذخیره باتری وانادیوم استفاده می کند تا زنجیره صنعت وانادیوم-تیتانیوم را تقویت کند و نوآوری و تمایز رقابتی را تقویت کند.

HBIS با استفاده از سناریوهای انرژی خود، نمایش فناوری های ذخیره انرژی را ترویج می کند. در چنگده، با سرمایه گذاری بر منابع فراوان فتوولتائیک، HBIS در حال توسعه یک پروژه 150 مگاواتی یکپارچه منبع-شبکه-بار-ذخیره سازی در یک پارک صنعتی مواد وانادیوم-تیتانیوم برای اطمینان از تامین برق پایدار است. در Wuyang، یک سیستم ذخیره سازی الکتروشیمیایی 157 مگاوات / 314 مگاوات ساعت به طور قابل توجهی کارایی کوره قوس الکتریکی را بهبود می بخشد و به کاهش کربن و کارایی هزینه دست می یابد. در Zhangjiakou، HBIS کاربردهای ذخیره سازی هوای فشرده را برای تنوع بخشیدن به راه حل های ذخیره انرژی بررسی می کند.

با نقشه راه توسعه کم کربن، HBIS به بهینه سازی ساختار انرژی خود، پیشرفت فناوری های ذخیره انرژی و ترویج پروژه های “انرژی جدید + ذخیره سازی” ادامه می دهد و راه را برای تحول سبز صنعت فولاد هموار می کند.

“دو قله و دو دره”

چن هایشنگ، رئیس اتحادیه ذخیره‌سازی انرژی چین

راهنمایی های اولیه سیاست برای توسعه سریع و با کیفیت بالا ذخیره سازی انرژی صنعتی منطقه ای بسیار مهم است. این استراتژی نه تنها نتایج سودمند متقابلی را برای کسب‌وکارها و دولت‌های محلی ایجاد می‌کند، بلکه چرخه رشد مثبتی را برای اکوسیستم صنعت ایجاد می‌کند.

تحقیقات CNESA نشان داد که برخی از مناطق نتایج محکمی در استقرار ذخیره‌سازی انرژی بر اساس چارچوب‌های سیاست موثر داشته‌اند. به عنوان مثال، استان ژجیانگ دارای طیف گسترده ای از سناریوهای تقاضای انرژی است اما با مشکلاتی مانند هزینه های بالای ساخت و ساز و چرخه های طولانی بازیابی مواجه است. ژجیانگ از طریق سیاست های تشویقی ذخیره انرژی در سمت کاربر متنوع، کارایی اقتصادی پروژه های ذخیره سازی انرژی را بهبود بخشیده و از توسعه صنعت توزیع و ذخیره سازی PV حمایت کرده است.

سیستم برق ژجیانگ قیمت‌گذاری برق مبتنی بر زمان را به «دو قله و دو دره» تقسیم کرد، به این معنی که یک نیروگاه جدید ذخیره‌سازی انرژی دو بار در روز برای شارژ و تخلیه خود وارد محدوده‌های قیمتی اوج و دره می‌شود. علاوه بر این، برخی از شهرها و مناطق، یارانه های اضافی را برای نیروگاه های ذخیره انرژی، عمدتاً با توجه به میزان برق تخلیه شده و اندازه ظرفیت نصب شده، ارائه می دهند.

این سیاست ها به طور موثر دوره بازیابی هزینه پروژه های ذخیره سازی انرژی را کوتاه کرده و فشار سرمایه گذاری سرمایه توسط شرکت ها را کاهش داده است که باعث افزایش اقتصادی آنها شده است. در مقابل پس‌زمینه کاهش مداوم یارانه‌ها، بازار می‌تواند به‌طور مستقل توسعه سالم صنعت ذخیره‌سازی انرژی را از طریق یک مکانیسم چرخه مثبت ترویج کند.

یارانه های اولیه نه تنها توسعه صنعتی را هدایت می کند، بلکه با گسترش پایه مالیاتی و افزایش درآمدهای مالی محلی، بازدهی را نیز به همراه دارد.

این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که مشوق‌های سیاستی خوب طراحی‌شده و مقررات اقتصادی کلان مؤثر می‌توانند رشد را هم برای مصرف‌کنندگان انرژی و هم برای اقتصادهای محلی تقویت کنند. تجربه ژجیانگ نشان می‌دهد که چگونه رهنمودهای خط‌مشی می‌تواند استقرار ذخیره‌سازی انرژی منطقه‌ای در مقیاس بزرگ را تسریع کند، توسعه پایدار بلندمدت را تضمین کند و بینش‌های ارزشمندی را برای مناطق دیگر ارائه دهد.

كشف كردن

مجمع جهانی اقتصاد چگونه گذار به انرژی پاک را تسهیل می کند؟

پیشگام در آینده: توسعه ذخیره انرژی صنعتی

بر اساس آخرین تحقیقات ، تا سال 2030 برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی تجاری و صنعتی بسیار ساده‌تر خواهد بود که در بازارهای نقطه‌ای شرکت کنند و خدمات جانبی ارائه کنند که منجر به رشد درآمد قابل توجهی می‌شود. به طور قابل‌توجهی، انتظار می‌رود سود حاصل از معاملات بازار نقدی از طریق تجمیع نیروگاه‌های مجازی ده برابر افزایش یابد که تقریباً 80 درصد از درآمد پس از بازپرداخت را تشکیل می‌دهد.

چشم انداز ذخیره سازی انرژی صنعتی امیدوارکننده و به سرعت در حال تحول است. با این حال، دستیابی به پتانسیل کامل آن مستلزم تلاش یکپارچه همه ذینفعان برای پیشبرد انتقال انرژی پاک در مشاغل و حمایت از توسعه ساختارمند بخش ذخیره‌سازی انرژی صنعتی است.

بازدیدها: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *